Perşembe, Aralık 01, 2005

Ofis Halleri

Yeni işe başlamaktan hoşlanmıyorum. Yani iş değiştirmek anlamında. Alışmak için geçen süre çok daraltıcı. Boğazım sıkılıyor, kızıyorum hatta hiç huyum olmadığı halde susup oturuyorum...

Aynı ofisi paylaştığın iş arkadaşların için tehditsin. Bilinmezsin. İyi niyetle yaptığın herşeyin yanlış anlaşılma olasılığı daha büyük olduğu için her hareketini iki kere düşünmen gerekiyor. Hele görev tanımı belli değilse daha da karmaşıklaşıyor herşey.

Aynı seviyede işe başladığın diğer ofis arkadaşların için ise, onlara yardım için gelen yeni çaylaksın. Seni kendi elemanları zannediyorlar. 40-50 kişilik operasyonları yönetmiş olman pek bir anlam ifade etmiyor. Hatta ofiste bir "oda" durumu varsa amaaaan... Çok fena...Kırmadan ince ayarla herkese varlığını ve kendini doğru anlatman gerekiyor.

İşin aslı, ofisteki herkesin son derece makul insanlar olduklarını düşünüyorum. Ama birbirimize alışmak için zaman gerekiyor. Bir de görev tanımlarının belli olması elbette...

3 yorum:

bgm dedi ki...

Özge'ciğim,
Yazdığın şeyler ne kadar tanıdık.. Ama şunu belirtmek isterim ki şu görev tanımı sanırım Türk şirketlerinin ve işverenlerin problemi. Senin sorumluluk surada baslar, surada biter deme özürlüler ve de bunu tüm ekibe açıklama.. Muallakta bişeyler olsun ki gerektiğinde fırça çekecek birileri el altında olsun diye sanırım..

Ozge dedi ki...

Sonuna kadar katılıyorum yazdıklarına Begumcum.

Adsız dedi ki...

begüm cüm sadece türkiye de degil almanya dada ayni..yeni bir ise baslamak inan bana heryerde stress.su son iki aydir yasadigim seyler hicte kolay degildi ve hala yeni isime alisamadimm. cok zoooor cook..