Pazar, Temmuz 09, 2006

Pazara Gidelim...




Bir semti keşfetmenin en keyifli yanı pazarlar. Cok seviyorum pazara gitmeyi, koklamayı, alısveris yapan semtimin sakinlerini ufaktan ufaktan gozlemlemeyi...

Bir kere benim bildigim pazar dedigin en gec sabah 9 da kurulmus olur. Burada oyle degil...gittigimizde saat 10' du ve hala acilmamis tezgahlar vardi. Sakin ve sessizdi. Sakin olmasi hosuma gitti cunku huyum geregi tum pazarı turladiktan sonra ne alacagima ve hangi pazarcidan alisveris yapacagima karar vermis oluyorum.

Ben kendim secmeyi severim pazarda. Ancak gozlemim o ki kimse buna pek yanasmiyor. Pazarcilar secme istegime hep olumlu tepki verdiler. Sectirmeyenden de ben almadim.

Pazar gezme huyum gittigim ulkelerde de su yuzune cikiyor. Firsat buldugum anda atiyorum kendimi "marketplace" lere :) "Turistik" olmayan mekanlarda dolaşmanın keyfine, mis gibi kokular eşlik ediyor o zaman...

Not: Oya Hanım hakli..Moleskine defterini daha yakindan inceleyince "deri" olmadigi anlaşildi. Ayrica, Taksim Mephisto'da gordum aynısından...

Bir Soru: Antalyada hep bulunan buyuk yaprakli fesleğen ekmek istiyorum bir saksiya...Minik yapraklilar bana gore degil. Pazardan aldigim bir demet fesleğende minik tohumlar var..Onları eksem olur mu ? Biliyorsaniz yazar misiniz?

6 yorum:

bgm dedi ki...

Ekte bizde organik fesleğen edinelim sayende.. :))Kucuk buyuk yaprak demem ben senin elinden olursa seve seve kullanırım..

Oya Kayacan dedi ki...

Minik yapraklı fesleğen tohumları yine minik yapraklar verecektir sana. Girdiğim her fidanlıkta var büyük yapraklılardan. Migros ve Carrefour küçük saksılar içinde mutfak bitkiileri satıyor. Diğer super / hiper falan marketlerde de olmalı. Ben hep kendi yetiştirdikleriimi kullanıyorum. Bu yıl reyhanım da var. Bulamadım dersen eğer Mineflora'ya www.mineflora.com 'a bir uğra. Sana mutlaka gönderecektir.

Papatya dedi ki...

Sevgili Ozge
benden pazar fotograflari istemissin. Eger blogumdaki 7 ve 8.Haziran.2006 tarihli yazilara bakarsan Giritteki pazardan pekcok goruntu bulacaksin. Sebzeler, meyveler, cicekler ve daha ilginc baska seyler :) Beklerim...
sevgiler,
Papatya

Tijen dedi ki...

özge'cigim pazarlar nasil büyülü yerler degil mi? ben pazarlarimi çok özledim. en son kars'taki pazari gördüm ve beni pek doyurmadi. nerdeee benim burhaniye pazarim?
tijen

Adsız dedi ki...

degerli kumsaati yazarı, bana yardımcı olur , sesimi duyurur musun?

Adsız dedi ki...

I have been looking for sites like this for a long time. Thank you! http://www.peugeot-garage-in-warrington.info Bad reports on lexapro exotic car rental connecticit Chrysler lebaron and rear brakes france car rental chamonix